EF#11 – OOTD

This is a first time I wrote a post about OOTD. And here they are, things that I wear everyday:

OOTD

1. Veil I still wear a commonly veils, cotton paris. And because of this veil has the characteristics of thin and transparent, so I usually wear two veils at once to make it look thicker. This veil does not have the brand since I bought it in the market at a price of 15,000 rupiahs.

2. Abaya This abaya is made from cotton Japan and puring inside. I made it by myself. Because the abaya is homemade, it has no brand, but later, I want to mass production and has my own brand.🙂

3. Cuff Cuff is an additional accessories that commonly used at the end of the hand to cover the wrist perfectly. This time I used two colors cuff without brands. This is one of the items that I sell.

4. Socks I wore socks from MyHayra brands. The characteristics of this socks is very soft and comfortable on the feet. For those who are curious, I also sell it, you know.😛

5. Shoes I wore shoes which is also without brand. I bought it in front of the Tanah Abang station some time ago. This shoes is made of rubber. I feel comfortable with rubber shoes because of their soft and light. Besides, when I’m walking, the rubber shoes will not make some noise tak tok tak tok like other shoes. Ukh, that noise was annoying for me.

So, that’s all the stuff that I usually use in daily life.

EF post week 11. Theme: Outfit of The Day

21 thoughts on “EF#11 – OOTD

    • yeah Mas.. *grins*
      still learning by doing, hehe..

      baru bikin buat sendiri sama keluarga aja sih, masih nyari-nyari bikin pola yg enak,
      tapi impianku ya punya brand outfit muslimah sendiri,
      soalnya kalau beli di luar kadang ngga sreg yang ini lah, yang itu lah,
      mendingan bikin sendiri dech, bisa sesukanya😀

    • Oh, thank you mbaa *blushing*
      aku juga masih belajar dan masih suka envy juga sama orang yang udah banyak pengalaman menjahitnya, hehe…

      • I ever learn to sew but I couldn’t continue until finish because I moved to another city😦

        • Wah, sayang sekali. Tp kyknya skrg belajar otodidak juga bisa mba. Di youtube kyknya banyak cara2 menjahit gitu. Blog yg bikin tutorialnya juga banyak. Tapi menurut aku sih yg paling penting ya langsung praktek, ga cuma nontin video atau baca tutorial doank😀

          Itu yg kurang di aku, belum punya banyak waktu dan budget untuk belajar praktek terus-terusan. Jadi yaaa perkembangannya merangkak😐

          • Iya Mba aku dulu ada mesin jahit di Padang. Bener2 otodidak semua, bahkan pasang benang atas bawah aja ikutin tutorial di youtube, hihihii. Di rumah yang sekarang gada mesin jahit lagi. Iya kuncinya konsisten belajar ya Mba? ^^

            • Hoo… iya, kl ga ada mesin jd ga bisa praktek ya.. ada sih yg bisa bikin baju jahit tangan semua, tp butuh keteguhan, ketelitian, dan kesabaran tingkat dewa. :))

              iyah, kyk belajar bhs inggris aja, practices make perfect🙂

  1. You are so amazing, making some of your clothes by yourself.
    By the way, what is an abaya?

    Oh, I think I should google it. I’m sorry :hehe :peace.

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s